Genialt tips for trøtte morgentryner

Jeg kom over et tips her en dag, som vi har prøvd ut to morgener nå -med stor suksess!
Så jeg tenkte jeg skulle dele det med dere andre der ute som gjerne skulle ligget litt lenger i sengen når ungene våkner alt for tidlig..

Mange ganger har vi ligget i sengen med to ville småtasser som har hoppet rundt oppå oss (høres det kjent ut?) Det blir stønning og smerte når det kommer en liten fot i ansiktet, et kne i pungen, en albue i halsen osv..

Jeg havnet innpå denne siden til Simple Kids hvor tipset er å sette frem en aktivitet på kvelden som ungene kan pusle med på morgenen når du gjerne vil drikke kaffen eller lese avisen i fred. Våre unger er ikke så store, og jeg drikker ikke kaffe, så jeg fylte en kasse med leker og satte den godt synlig på soverommet vårt.

Ungene la merke til den med èn gang, og de to siste morgenene har de holdt seg aktive lenge, mens far og jeg har fått slappet av i sengen og våknet skikkelig.

Cluet er å bytte ut lekene innimellom slik at det blir like spennende hver morgen. Ta frem leker som ungene ikke har lekt med på en stund, og vips så er de «nye» lekene veldig spennende!

Absolutt verdt å prøve hvis du trenger noen ekstra minutter til å våkne på :)

Dette innlegget ble publisert i Alt mulig annet. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Genialt tips for trøtte morgentryner

  1. Ragne Marie sier:

    Lurt!! Dataen med jarle tv er også ganske grei å ha noen tidlige stunder:)

Legg igjen en kommentar

